Soru:
9) Birden fazla yola cepheli ve yolların eşit genişlikte olduğu ara parsellerde kot farkı olduğu ve parselin dar kenarının düşük kottaki yol olduğu düşünülecek olursa "planda da belirlenmemişse" 4/kkk maddesine göre parsel cephesi düşük kottaki yol parsel cephesidir.
Fakat böyle bir adada diğer parsellerin dar kenarı yüksek kotlu parselde ise haliyle parsel cephesi üst kottaki yol tarafı olacaktır. Bu durumda ilk üst paragrafta belirttiğimiz parselin cephesi fazla eğim olmasa halinde o ada üst yoldan bakıldığında farklı kat adetlerinin olduğu sokak silueti oluşacaktır. Böyle bir durumda ilgili idarenin yetkisini kullanmaması hak kayıplarına neden olacaktır. İş bu maddenin ilk paragrafında belirtilen hususlardaki parselin cephesinin üst yoldan olması gerekecekse ilgili maddenin bildirilmesini rica etmekteyiz.
Cevap:
9) Birden fazla yola cepheli ve yolların eşit genişlikte olduğu ara parsellerde kot farkı olması ve parselin dar kenarının düşük kottaki yol üzerinde olması durumunda imar planında belirtilmemiş ise Yönetmeliğin 4 üncü maddesinin (4) nolu fıkrasının (kkk) alt bendine göre düşük kottaki yol üzerindeki parselin parsel cephesi olduğu, ancak aynı adadaki diğer parsellerin dar kenarının yüksek kotlu parsel üzerinde olması halinde parsel cephesinin üst kotta bulunan yol üzerinde yer almamasından dolayı farklı kat adetlerinin bulunduğu sokak siluetlerinin oluşması ve bu durumda ilgili idarenin yetkisini kullanamamasından dolayı hak kayıpları olacağından; birden fazla yola cepheli ve yolların eşit genişlikte olduğu ara parsellerde kot farkı olması ve parselin dar kenarının düşük kottaki yol olması halinde parsel cephesinin üst kottaki yol üzerinden yapılması hususunda;
Yönetmeliğin **“İki yola bakan ara parsellerde kotlandırma”** başlıklı 14 üncü maddesinin (1) nolu fıkrasında yer alan **“Parselin cepheli olduğu yollar arasında kot farkı bulunması halinde düşük kottaki yol ve yüksek kottaki yolun siluetleri açısından ilgili idaresince değerlendirilerek kotlandırma yapılır.”** hükmüne göre birden fazla yola cepheli ve yolların eşit genişlikte olduğu ara parsellerde kot farkı olması ve parselin dar kenarının düşük kottaki yol olması halinde uygulama imar planında belirtilmemiş ise parsel cephesinin üst kottaki yol üzerinden yapılması hususunun düşük kottaki yol ve yüksek kottaki yolun siluetlerine göre ilgili idaresince değerlendirilmesi gerekmektedir.